Wymiana paska, łańcucha rozrządu

Mechanika samochodowa

Wymiana paska, łańcucha rozrządu

Łańcuch i pasek przenoszący napęd z wału karbowego na wałki rozrządu to element podlegający silnej eksploatacji. Bierze on odpowiedzialność za ruch obrotowy elementu, na który zakłada się pas na wał przeznaczony do sterowania zaworami. Warto go wymienić co mniej więcej od osiemdziesiąt do sto pięćdziesiąt tysięcy kilometrów. Jest to uzależnione od wymogów technicznych samochodu. Dokładne dane należy sprawdzić w Instrukcji samochodu. Zużyty pasek może pęknąć i trwale uszkodzić silnik. Z tego powodu pilnuj terminu wymiany paska i łańcucha rozrządu. W naszym zakładzie AutoPartner w Ełku wykonujemy usługę zgodnie z specyfikacją techniczną producenta samochodu. Jednocześnie z paskiem rozrządu wymienimy również inne podzespoły układu. Zaliczają się do nich: uszczelniacze, pompa wody, napinacze oraz rolki. Podobnie jak pasek pracuje łańcuch rozrządu, a jego przydatność do pracy zależy od przebytych kilometrów i podlega on również jak pasek wymianie. Wymiana łańcucha rozrządu potrzebna jest wówczas, gdy łańcuch wytrze się i ma luzy. Poznasz to po zmienieniu się dźwięku dźwięku. Wymiana paska rozrządu jest niestety przez właścicieli samochodów najczęściej bagatelizowana. Z kolei, zerwany łańcuch lub pasek zawsze kończy się drogim remontem. Nie ociągaj się z wymianą łańcucha lub paska rozrządu i zarezerwuj termin.