Dynamiczna wymiana oleju

w automatycznej skrzyni biegów

Dynamiczna wymiana oleju
w automatycznej skrzyni biegów

Automatyczna skrzynia biegów jest bardzo zaawansowanym i precyzyjnym urządzaniem, poddawanym wysokim i długotrwałym obciążeniom, dlatego będzie pracować bezawaryjnie tylko wtedy, gdy zapewnimy jej właściwe smarowanie.

Olej w automatycznej skrzyni biegów pełni kilka szczególnych funkcji, jednocześnie odpowiada za przenoszenie momentu obrotowego w konwerterze, zapewnia smarowanie przekładniom planetarnym kolejnych biegów, chłodzi przekładnię i jest czynnikiem umożliwiającym sterowanie.

Zużywające się elementy w skrzyni takie jak np. płytki cierne powodują duże zabrudzenie i pogorszenie właściwości oleju, dlatego bez wątpienia powinniśmy zmieniać olej w skrzyni i to na dobrej klasy.

Przy klasycznej metodzie spuszczania oleju ze skrzyni automatycznej, pojawia się problem braku możliwości wymiany oleju uwięzionego w przekładni hydrokinetycznej (konwerterze), zespole zaworów i przewodach, więc wymienia się tylko ok. 30-50% oleju.

Dlatego my zalecamy tylko dynamiczną wymianę, która  usuwa osady z układu, a skrzynia pracuje wtedy w całkowicie świeżym oleju, nawet do 99%.

Procedura dynamicznej wymiany oleju w naszym serwisie zawsze wygląda tak samo bezpiecznie:

  1. Jazda próbna – sprawdzamy prace skrzyni
  2. Diagnostyka komputerowa skrzyni – sprawdzamy występowanie błędów w sterowniku
  3. Pobieramy próbkę oleju, aby sprawdzić jego stan, przez co ocenić stan skrzyni
  4. Podłączamy maszynę do skrzyni biegów. Potrzebujemy do tego specjalnych adapterów. Najczęściej podpinamy się do złącza przewodów prowadzących olej do chłodnicy. W zależności od auta są one w mniej lub bardziej dostępnych miejscach.
  1. Następnie do skrzyni aplikujemy środek czyszczący, mający za zadanie rozpuścić zalegające osady. Krąży on po obiegu przez ok. 10 minut od uruchomienia auta.
  2. Przechodzimy do Dynamicznej wymiana oleju przy użyciu nowoczesnej i bezpiecznej maszyny Geartronic od Liqui Moly. Nowy olej jest przepompowywany aż do momentu wypłukania wszystkich zanieczyszczeń, czyli osiągnięcia przezroczystego koloru w przewodzie.
  3. Wymieniamy filtr oleju, jeśli występuje jako wymienna część.
  4. Regulujemy i upewniamy się, że w skrzyni jest odpowiedni poziom oleju.
  5. Adaptujemy skrzynię jeśli jest to wymagane po wymianie oleju.
  6. Informujemy klienta, że nada możel cieszyć się płynną pracą automatu.